Cena nafty 20.10.2017

28

10

 Stručný profil KOTRLA a.s.

Akciová společnost KOTRLA poskytuje služby v oblasti obchodu a přepravy dřeva, autodopravy, autoservisu, pneuservisu, zakázkové výroby hydraulických hadic a prodeje motorové nafty. Nosným sortimentem pilařské výroby je produkce stavebního řeziva a pořez surové kulatiny.
  • slider.png, 362kB

Technické info k pneu

 

POZOR NOVINKA od června 2012!


Předpis pro označování pneumatik v EU


Předpis má za cíl zvýšení bezpečnosti a ekonomické a ekologické efektivnosti silniční dopravy propagací bezpečných a úsporných pneumatik s nízkými hladinami hluku. Také stanovuje rámec pro poskytování harmonizovaných informací v celém průmyslu o některých parametrech pneumatik.


 

EU Tyre Label - Example

Předpis 1222/2009 Evropského parlamentu a Evropské rady vyžžžaduje, aby všššechny pneumatiky* vyrobené po červnu 2012 a prodávané v EU od listopadu 2012, na sobě měly buď etiketu nebo byly doprovázeny popisem, vystaveným v místě prodeje.


Příklad nového značení pneumatik EU je zobrazen vlevo. Je to podobné označování, které je již ššširoce použžžíváno pro domácí elektrospotřebiče, jako jsou pračky a myčky nádobí.


Více informací o novém předpisu na označování pneumatik a také seznam často kladených otázek (FAQ) je dostupný u Asociace evropských výrobců pneumatik a pryžžže (ETRMA).
 

 


* Rozsah platnosti zahrnuje pneumatiky pro osobní automobily, lehká užžitková vozidla a t잞žké nákladní vozy.

Standardizované označování pneumatik, které bude zavedeno v EU v roce 2012, bude obsahovat informace o 3 specifických vlastnostech pneumatik: přilnavost za mokra, efektivnost spotřeby paliva a vnějššší hluk valení.

 

 

 

 

 

PŘILNAVOST ZA MOKRA

 

Nejdůležžžitější role pneumatiky je zajiššštění bezpečnosti - za všššech podmínek. Adheze nebo přilnavost za mokra je jednou z nejdůležžitějších výkonových charakteristik.


Avšššak vyšššššší adheze a nižšžšžší valivý odpor jsou často protichůdné cíle, které tradičně vyžžžadovaly kompromisní řešššení vlastností. Díky novému předpisu na označování budou zákazníci moci vidět a zvolit pro sebe jimi preferované vlastnosti.


Označení bude obsahovat řadu 7 druhů, kde pneumatika s označením "A" bude poskytovat nejvyšššššší úroveň přilnavosti za mokra a "G" nejnižšžšžší.
 

 


 

 

EFEKTIVNOST SPOTŘEBY PALIVA
 

Jedním z vlivů, ovlivňujících efektivnost spotřeby paliva motorových vozidel, je valivý odpor pneumatik.


Tento jev existuje proto, žžže se pneumatika při otáčení deformuje a výsledkem je ztráta energie ve formě tepla. Čím je deformace větššší, tím je větššší valivý odpor pneumatiky a následně je zapotřebí více paliva k pohonu vozidla vpřed. Jinými slovy, nižšžšžší valivý odpor znamená nižšžšžší spotřebu paliva a tím nižšžšžší emise vozidla, včetně CO2.


Nové označení bude zobrazovat rozdílné stupně valivého odporu, kde "A" je z hlediska spotřeby nejlepššší a "G" nejhorššší ve třídě. Černá šššipka (v tomto případě u B) vedle označení druhu označuje úroveň výkonu výrobku.
 

 

 

 

 

 

VNĚJŠŠŠÍ HLUK
 

Hluk v dopravě je významný problém žžživotního prostředí, určený:

•Intenzitou dopravy a typy vozidel
•Způsobem řízení
•Interakcí pneumatika - vozovka


Vnějššší hladiny hluku se dělí do 3 kategorií a měří se v decibelech (dB) ve srovnání s novými evropskými hladinami vnějššší hlučnosti pneumatik, které mají být zavedeny do roku 2016.

 

1 černá zvuková vlna = o 3dB méně nežžž budoucí přísnějššší evropský limit.
2 černé zvukové vlny = jižžž splňuje budoucí evropský limit.
3 černé zvukové vlny = splňuje současný evropský limit.
 

 

 



 

Nejčastěji použžžívané zkratky při prodeji pneumatik

C - pneumatiky pro užžitkové vozy
RF, XL - zesílená pneu
FR, MFS, RPB - ochranná ráfku
M+S - bláto a sníh (mud and snow)
ZR - pneumatika pro rychlost nad 240km/h
RFT, ZP, RUN FLAT, SSR, CSR, ROF, DSST, EMT - dojezdové pneu


Rozměry pneumatik

Nejčastěji jsou základní technická data o pneumatice uvedena v následující posloupnosti (ilustrativní příklady):


Nákladní pneu


315/80 R 22,5 PR 18 Tubeless
Rozbor:
315 - ššířka pneumatiky v mm
80 - tzv. rofilové číslo, udávané v % (poměr mezi výšškou bočnice a ššířkou pneu)
R - radiální konstrukce ráfku
22,5 - průměr ráfku v palcích
PR - počet pláten
Tubeless - bezduššová


Osobní pneu


185/60 R 14 82 H
Rozbor:
185 - ššířka pneumatiky v mm
60 - tzv. rofilové číslo, udávané v % (poměr mezi výšškou bočnice a ššířkou pneu)
R - radiální konstrukce ráfku
14 - průměr ráfku v palcích
82 - index nosnosti pneumatiky (maximální zatힾení pneu)
H - rychlostní index (maximální rychlost)

 

 

 

 


 

Technické info k diskům

Rady a zajímavosti

 

 

 

  • Tisk
  • Pošli odkaz
  • Nahoru